Houzz Logo Print
laxgal

quartzite granite as a shower bench material??

laxgal
hace 10 años
I am planning to use a 55" x 14" 3 cm piece of quartzite -- taj mahal - as a bench (open underneath like a shelf) in my 5'x5' shower. I am wondering if this will hold up well with shower heads on both sides (opposing walls) assuming the fabricator seals all sides. Any comments? Not sure yet how they are going to install (support this)yet.

Comentarios (2)

  • PRO
    Marcy Wilson Interior Design
    hace 10 años
    Quartz is a great choice. It has very little porosity. Consider a bullnose edge for a comfy sit.
  • PRO
    Marcy Wilson Interior Design
    hace 10 años
    Whoops..I thought you said quartz...not quartzite. As long as they seal it, it should be fine. Like the shelf mounting, so it doesn't cut down on the floor space like many benches do.. If the wall is the, your contractor will have to plan for it.
    laxgal agradeció a Marcy Wilson Interior Design
Patrocinado

Volver a cargar la página para no volver a ver este anuncio en concreto

España
Personalizar mi experiencia con el uso de cookies

Houzz utiliza cookies y tecnologías similares para personalizar mi experiencia, ofrecerme contenido relevante y mejorar los productos y servicios de Houzz. Al hacer clic en 'Aceptar' confirmo que estoy de acuerdo con lo antes expuesto, como se describe con más detalle en la Política de cookies de Houzz. Puedo rechazar las cookies no esenciales haciendo clic en 'Gestionar preferencias'.