Houzz Logo Print
auntdebbie

Caring for marble vanities.

auntdebbie
hace 8 años
Please suggest a few cleaning products for my Carerra marble vanity tops in my master bathroom. I know I can't use anything abrasive. But can I use something like Lysol Tub and Tile Cleaner? Mr. Clean?

Comentarios (3)

  • PRO
    Presidio Tile & Stone
    hace 8 años

    No, don't use either of those. Use barkeepers friend, the liquid version, for hard to remove spots and use something mild for daily cleaning, such as dawn dish washing soap. Avoid anything with bleach, ammonia or vinegar.

  • Depo
    hace 8 años

    No! You need to buy a marble and stone cleaner.

  • PRO
    James River Granite & Marble
    hace 8 años

    I recommend staying away from harsh cleaners all together, stick with Dawn dish soap and water. Most cleaners have ammonia which will break down your sealer. Another option is Miracle Sealant Stone Cleaner and Reseal, which is available at Lowe's.

España
Personalizar mi experiencia con el uso de cookies

Houzz utiliza cookies y tecnologías similares para personalizar mi experiencia, ofrecerme contenido relevante y mejorar los productos y servicios de Houzz. Al hacer clic en 'Aceptar' confirmo que estoy de acuerdo con lo antes expuesto, como se describe con más detalle en la Política de cookies de Houzz. Puedo rechazar las cookies no esenciales haciendo clic en 'Gestionar preferencias'.