Houzz Logo Print
sandraw73

Val av matta

sandraw73
hace 7 años

Hej!

Nu har jag gjort en del förändringar i mitt tvrum. Nya kuddar i mustigare färger till tavlan och mer växter.

Har inte bestämt val av matta och taklampa än.

Lånat hem denna grå matta på bilden men har inte bestämt om jag vill ha denna ljusa eller mer antracit eller petrolfärgad matta. Vad tycker ni? Och gärna tips på taklampa i klassisk stil! Förgerna går i grått, vitt, svart och lite bruna trädetaljer. Accentfärger petrol, fuschia.

Comentarios (14)

  • sandraw73
    Autor original
    hace 7 años

  • sandraw73
    Autor original
    hace 7 años

    Skåpet på en vägg

  • sandraw73
    Autor original
    hace 7 años

    Tack! Blev mycket bättre med att byta ut det rosa mot petrol och fushia.

    mattan nu är ju ljusgrå, men har funderat på petrol eller antracit med?

    får ju inte bli för stelt heller.

    koppardetaljerna gör sig faktiskt bättre till denna kombo så kanske behåller spegeln.

    hängande taklampa hade varit fint!

    klassisk helst men svårt att hitta någon.


  • PRO
    User
    hace 7 años

    Hej Sandra, wow hvor fint! Kanskje du liker vores lamper?

    Du hitter dem her http://yndlingsting.dk/product-category/lighting

    Hilsen Nele | Yndlingsting



    LOTUS MAPLE · Más información




  • Daniel Österlund
    hace 7 años

    Den här gråa känns bara grå. Den smälter samman med soffan alldeles för mycket. Tycker jag :). Jag skulle föreslå något som skiljer sig lite mer antingen åt det ljusare eller det mörkare hållet. Varför inte som den grå eller petrol kudden.

    sandraw73 agradeció a Daniel Österlund
  • PRO
    EJ Interior
    hace 7 años

    Det känns lite blekt med den grå mattan. Försök att bryta av lite och jobba med kontraster. En mörkare matta som tar upp de blå färgerna, finns fina på tex BoConcept som heter Plaza, Totoki och Northern

    sandraw73 agradeció a EJ Interior
  • sandraw73
    Autor original
    hace 7 años

    Helt rätt! Mattan den grå var för mesig och även den vita jag hade innan. En mörkare kommer det bli! Har bara inte bestämt om jag skall köra på färg petrol, antracite eller lite mjukare i mullvad för att få kontrast fast lite mjukare. Har ju bruna trädetaljer. Ingen som har lampförslag? Klasdisk stil ej för modernt!

  • Sophie I
    hace 7 años

    Det finns många fina taklampor hos Rum21! Jag tycker det hade varit snyggt med en ljuskrona i modern design, förslagsvis https://www.rum21.se/sv/artiklar/heracleum-taklampa-small-nickel.html även om denna dock är väldigt dyr..

  • sandraw73
    Autor original
    hace 7 años

    Tack för tipset! Men som jag skrev ovan så vill jag ej ha modern stil utan klassisk stil. Är så trött på det moderna som alla har, vill ha något med tidlöst

  • Sophie I
    hace 7 años

    Hmm okej, skulle en kristallkrona funka då kanske? Isf kan jag rekommendera att du köper det second hand typ blocket, eftersom det är så dyrt...

    sandraw73 agradeció a Sophie I
  • sandraw73
    Autor original
    hace 7 años

    Absolut bättre ide Även en klassisk organza hade funkat, bara det att jag haft sådana där innan på samma plats

  • PRO
    ETCH Interior
    hace 7 años

    Hej Sandra! Jag kan tipsa om vår tjänst där du kan designa din egen matta. Du väljer själv mönster, färger, material och storlek. Du hittar oss på etchinterior.se

  • PRO
    Lindas Konstsida
    hace 7 años

    Jag tycker faktiskt den där lånade mattan var jättefin ihop med övrig inredning. Och vilken vacker tavla i bakgrunden!

    sandraw73 agradeció a Lindas Konstsida
España
Personalizar mi experiencia con el uso de cookies

Houzz utiliza cookies y tecnologías similares para personalizar mi experiencia, ofrecerme contenido relevante y mejorar los productos y servicios de Houzz. Al hacer clic en 'Aceptar' confirmo que estoy de acuerdo con lo antes expuesto, como se describe con más detalle en la Política de cookies de Houzz. Puedo rechazar las cookies no esenciales haciendo clic en 'Gestionar preferencias'.