Houzz Logo Print
isawadenholt

Hallförvaring

isawadenholt
hace 7 años
Hej!

Någon som har tips på smart hallförvaring? :)

Har blivit sambo och vår hall är allt annat än rymlig. På den enda väggen som egentligen går att använda sitter ett element. Vi behöver både sko och hatthylla/klädhängare. Hittade denna appen och tänker att nån säkert har en smart lösning :) På bilderna ser ni vad jag har att jobba med..

Mottager tacksamt tips och idéer :)

Comentarios (5)

  • Sophie I
    hace 7 años

    Hej Isa! Spännande projekt.. Vad tycker du om bilden nedan? Tänker att dom har fått in väldigt mkt på liten yta. Jag hittade bilden genom att kolla på "Hall" under foton: https://www.houzz.se/foton/foton-paa-hall-phbr0-bp~t_21058

    Mitt hem - Reportagebilder från Leva & Bo · Más información

  • isawadenholt
    Autor original
    hace 7 años
    Det är smarta lösningar! Tack för din kommentar :) Har tänkt på det med lådor på väggen för att sen ha hängare under. Den största utmaningen är skoförvaring. Funderar på att bygga en långsmal hylla till höger om elementet. Sedan en hatthylla/jackhängare som går ihop med hyllan upptill. För att slippa täcka för elementet. Är ganska händiga båda två, men tidsmässigt hade der varit fint att köpa nåt färdigt :)
  • PRO
    2700kelvin, smart belysning
    hace 7 años

    Hej Isa, min målsättning när jag inreder hallen är att den skall vara båda välkomnande och funktionell. Djupet vid elementet ser lite smalt ut, kan man tänka sig en fin spegel med gångjärn som ett skåp. Då kan man ha klädhängare bakom spegeln och spegeln reflekterar hallens ljus. Ett bredare hyllplan som går i linje med övre dörrkarmen, med lite tuffa lådor, kanske samma tuffa stil som Sophia föreslår. Granit har en tuff serie med skinndetaljer som inte tar mycket plats. Lycka till :-D

  • PRO
    Innerstadens arkitekter
    hace 7 años

    När golvet är fullt, kan man använda utrymmet närmast taket och montera "överskåp" mot tak och vägg. Se bara till att ha en distans mot taket, då de flesta tak sällan är helt jämna och du vill inte skrapa i taket med skåpluckor. En annan idé är att se om du kan låna en del av intilliggande rum och skapa en extrahall, i fall detta rum är stort nog att inrymma denna nya funktion samtidigt med sin ursprungliga.

  • PRO
    MAZE INTERIOR
    hace 7 años
    Última modificación: hace 7 años

    Hej Isa!

    Vårt tips är att bygga på höjden så som vi gjort när vi stylat hallutrymme med vår skohylla Step som finns i två varianter. Perfekt för det smala utrymmet. Sen är det ju smart med hatthylla/klädhängare där kläderna hänger platt mot väggen för att ta så lite plats som möjligt, likt vår hängare Kite! Kika gärna in på vår hemsida för mer inspiration www.mazeinterior.se

    Hall - Maze interior · Más información

    All lycka till,

    Amanda på Maze

España
Personalizar mi experiencia con el uso de cookies

Houzz utiliza cookies y tecnologías similares para personalizar mi experiencia, ofrecerme contenido relevante y mejorar los productos y servicios de Houzz. Al hacer clic en 'Aceptar' confirmo que estoy de acuerdo con lo antes expuesto, como se describe con más detalle en la Política de cookies de Houzz. Puedo rechazar las cookies no esenciales haciendo clic en 'Gestionar preferencias'.