Houzz Logo Print
webuser_73498

Min kæreste og jeg skal have lavet en mindre udvidelse, nogen ideer?

Signe Hastrup
hace 6 años

Vi har længe gået og overvejet, at udvide med en udestue. Vi så et hus med den lækreste udestue i fjernsynet den anden dag, som så vildt pæn og lys ud, og tænkte wow, det kunne faktisk godt lade sig gøre i vores hus. Vi bor i storkøbenhavn, og har masser af plads i haven.


Mit spørgsmål til jer er, om i har haft erfaringer med at få bygget nogen ekstra til jeres hus? Hvem har i kontaktet om projektet? Har i undersøgt eventuelle servitutter osv? En ven af familien, som også er boligadvokat, anbefalede at vi lige undersøgte vores dokumenter og at det ville være en god idé hvis han gennemgik dem, bare så vi ikke får lavet noget ulovligt i huset :-)


Hvordan anbefaler i vi får det indrettet? Jeg går ikke ud fra at det tager fandens lang tid, så jeg kan lige så godt begynde at planlægge.


Comentario (1)

  • PRO
    Arends Arkitekter
    hace 6 años

    Hej Signe,

    Jeg skriver til dig i min egenskab af arkitektrådgiver gennem 20 år, hvor jeg har hjulpet hundredvis af familier med at ombygge deres bolig.

    I disse år foregår en række væsentlige ændringer i lovkrav og byggesagsbehandling, bl.a. at kommunerne ikke længere bistår husejerne med den tekniske byggesagsbehandling, dvs. input til hvorledes tilbygningen skal konstrueres og isoleres for at opfylde lovkrav. I dag kan man f.eks. ikke længere opføre en 'havestue' som er ringere isoleret end almindeligt boligbyggeri.

    Ansvaret for at byggeprojektet er lovligt påhviler ikke håndværkerne, medmindre I indgår en totalentreprenørkontrakt (ABT 93). Derfor er det en meget stor opgave I stiller jer selv, med mindre I søger hjælp hos en professionel rådgiver, som er bekendt med aktuelle lovkrav og byggeteknik. Det vil en (bolig)advokat ikke kunne hjælpe jer med.

    Mit bedste råd er at kontakte en arkitekt med en professionel ansvarsforsikring, som er medlem af sammenslutningerne Danske Arkitektvirksomheder og Danske Boligarkitekter, og helst én som tillige er medlem af Akademisk Arkitektforening (med titlen Arkitekt MAA), hvorved man som forbruger kan klage over vedkommende til foreningens Rets- og Responsumudvalg. På den måde er man dækket bedst muligt ind.

    Mvh Pernille Arends

    Signe Hastrup agradeció a Arends Arkitekter
España
Personalizar mi experiencia con el uso de cookies

Houzz utiliza cookies y tecnologías similares para personalizar mi experiencia, ofrecerme contenido relevante y mejorar los productos y servicios de Houzz. Al hacer clic en 'Aceptar' confirmo que estoy de acuerdo con lo antes expuesto, como se describe con más detalle en la Política de cookies de Houzz. Puedo rechazar las cookies no esenciales haciendo clic en 'Gestionar preferencias'.