Houzz Logo Print
marli162

Stolproblem

Nu är vårat köksbord klart. Består av rejäla ekplank med lite old rustik bets. Nu är det stolar som skall inhandlas. Är helt snurrig. Någon med bra idéer. Väggen bakom är i stenfaner. Grå men slår lite svagt i grönt i vissa ljus, speciellt när något i kallgrå/svart kommer intill. Tar tacksamt emot hjälp!

Comentarios (14)

  • PRO
    Drews design & interiör
    hace 7 años
    Snyggt bord! Denna stol från etsi design skulle jag tänka mig.En rustik stol men ändå luftig.
    Maria Frimodig Lind agradeció a Drews design & interiör
  • PRO
    JK inredning & design
    hace 7 años
    Snyggt jobbat!
    Att matcha ett kantigt bord med runda stolar ger ett balanserat och harmoniskt intryck.
    Därför tycker jag att Thonet no 14 i svart färg skulle passa alldeles utmärkt.

    Lycka till!
  • PRO
    JK inredning & design
    hace 7 años
    Thonet no 14
    Maria Frimodig Lind agradeció a JK inredning & design
  • PRO
    HH Inredning Finsnickeri
    hace 7 años

    Titta på Carl Malmstens stol Lilla Åland den kan du få i många olika färger och även få sittdynor i fårskinn till. Den kan passa till det fina bordet och utsikten.

  • PRO
    Kajsas Hem
    hace 7 años

    Snyggt bord!! Gillar alla ovanstående förslag! Snyggt med runda former till det raka kantiga..värme med skinn och lite mjukare former som Thonet..Själv tycker jag det är lite härligt när något är väldigt hårt, rustikt och kantigt att blanda former för ett lättare och mer levande uttryck. Varför inte blanda stolar?? Alla favoriter på en gång? Lycka till!!!

    Maria Frimodig Lind agradeció a Kajsas Hem
  • Maria Frimodig Lind
    Autor original
    hace 7 años
    Última modificación: hace 7 años

    Tack, så mycket. Verkligen värdefullt att kunna få inredningshjälp och idéer så här:)

  • Maria Frimodig Lind
    Autor original
    hace 7 años

    Stolen från Etsi älskar jag verkligen. Tyvärr är den för hög, Sitthöjd 48, jag når inte ner med benen:))

    Thonet 14 har vi sett en liknande med ett kryss i ryggen av metall som är i samma nyans som underredet, kanske inte är så dum:)


    Läderstolen ska jag kika på idag, mycket snarlik iaf. Vi är lite korta så att provsitta blir ett måste. Många långa härliga middagar framför oss!

    Tack alla!


  • PRO
    Drews design & interiör
    hace 7 años
    Ja man måste sitta skönt! Prova på, till slut hittar ni den rätta, låt det ta tid. Lycka till, och återigen supersnyggt bord!
  • PRO
    Furniturebox
    hace 7 años

    Hej Maria! Vilken härlig matplats med mycket potential. Som så många kloka talare innan, är det trevligt att blanda raka linjer med rundade. Jag skulle därför rekommendera våran fina stol Daytona, som kombinerar just raka och rundade linjer i sig själv! Daytona gör sig även bra med någon form av dyna till, för att också få in lite textil. Hon finns i en härlig brun färg som gör sig bra i de allra flesta rum, men vi har henne även i grönt som kan bli vackert ihop med skiftningarna på väggarna intill.

    Hoppas du hittar något du tycker om!

    / Fanny på Furniturebox

    Maria Frimodig Lind agradeció a Furniturebox
  • User
    hace 7 años

    tycker att det är tillräckligt med brunt trä och grått vid din matplats, själv skulle jag välja något som bryter av mot dessa färger: antingen helt vita eller helt svarta stolar. metalltrådstolar är nog ingen dum idé, som tidigare kommentarer varit inne på. Bertoia kan vara ett alternativ. Finns dynor till så blir det lite bekvämare vid långsittningar. Man kan även fundera på om du inte ska välja en snygg utomhusstol eftersom det är så mycket glas att det ser ut som ett uterum. beror på vilken känsla du vill skapa. Kolla hur många stolar som ryms mellan "benen" på långsidorna av bordet, man vill ju kunna skjuta in alla stolar så att de står snyggt när man inte äter middag där. detta mått kan påverka valet av stol.

    Maria Frimodig Lind agradeció a User
  • PRO
    Mint Furniture Shop
    hace 7 años

    ok, här kommer några stolar! olika träslag och färger!

    Stol Ghost med och utan armstöd

    Stol Air med och utan armstöd

    Stol Emma, även med klädd sittdyna!

    Maria Frimodig Lind agradeció a Mint Furniture Shop
  • PRO
    2700kelvin, smart belysning
    hace 7 años

    oj oj så fin. Med den utsikt skulle jag välja stola som NI sitter super skönt i länge :-D. Test er fram, personligen gillar jag att man blandar nya och gamla modeller.

  • PRO
    Josefina
    hace 7 años

    Jag håller med 2700kelvin! Blanda moderna med gamla, några klassiker skulle vara fina också. Y stolen från Hans J. Wegner är en favorit.

España
Personalizar mi experiencia con el uso de cookies

Houzz utiliza cookies y tecnologías similares para personalizar mi experiencia, ofrecerme contenido relevante y mejorar los productos y servicios de Houzz. Al hacer clic en 'Aceptar' confirmo que estoy de acuerdo con lo antes expuesto, como se describe con más detalle en la Política de cookies de Houzz. Puedo rechazar las cookies no esenciales haciendo clic en 'Gestionar preferencias'.