Houzz Logo Print
eva_wisbechlaursen

ideer til køkkengulv

Jeg har et dilemma i forbindelse med mit lille køkkengulv.

Køkkenet bliver udvidet en smule mere end hvor barbordet går til.

Min dilemma er så om gulvet fra stuen skal fortsætte ud i køkkenet, eller om jeg skal lave et helt andet gulv der indikerer at det er køkkendelen. Stuen er ikke stor, heller ikke køkkenet. Nu er gulv i stue, hvidpigmenteret lud med sæbebehandling.

Køkken bliver gråt med hvidt bord, det gælder også sidderegionen med et høje bord, denne rykkes ca 40 cm ind i stuen.

Jeg håber I kan komme med gode forslag - og hvis træ i køkken, hvordan sikrer jeg mig så mod for stor slitage og modtagelighed for snavs. Synes at lud og sæbebehandling er noget møg i et køkken. og hvis lak, skal så hele stuen også slibes ned...




Comentarios (10)

  • PRO
    Wiking Gulve
    hace 7 años

    Hvad med et Nadura Q-stone fra Wiking Gulve? "Hårdt som sten - varmt som træ" - kommer i 30x60 klinkestørrelse i forskellige farver. Nemt at lægge, ekstremt slidstærkt. Vejl. udsalg 349,-/m2. Se mere på www.wikinggulve.dk under produkter eller facebook.com/naduraqstone

  • ptrisja
    hace 7 años

    Det ligner at retningen af brædderne ude i køkkenet går modsat af dem i stuen, så du vil nok ende op med 2 typer gulv-look uanset hvad (medmindre du vil skifte det hele). Når det er sagt synes jeg sagtens man kan have to typer gulv uden det gør noget.

    En nem og funktionel løsning ville være at lægge et nyt gulv ovenpå det eksisterende i køkkenet, eks. vinyl eller linoleum, og så separere køkkenet fra stuen vha. en liste som f.eks. her:

    Jeg synes heller ikke det gør noget hvis de to gulvtyper er markant forskellige:

    Den lidt mere pro løsning ville være en usynlig overgang. Hvor svært/nemt dette er ved jeg dog ikke, men flot ser det ud:


    Hvis du ender med (rigtig) træ i køkkenet, kan jeg anbefale at du maler dem som overfladebehandling. Det er relativt nemt at rengøre, og det giver en intentionel forskel mellem de to gulve, som er pænere end to gulve der næsten ligner hinanden - men så alligevel ikke. Hvis du går med maling ville jeg gå efter en 'praktisk' farve, så f.eks. grå (eller en hvilken som helst reel farve), eller et mønster:

    Eva Wisbech Laursen agradeció a ptrisja
  • Viviana Nicolella
    hace 7 años

    du kun måske overveje mulig med fliser som ligner træ. Det har vi valg i vores huset og det ser fantastisk ud .. detter er en billeder af vores


  • Eva Wisbech Laursen
    Autor original
    hace 7 años

    Er det fliser??? Det ser godt nok ægte træ agtigt ud. Det var en super ide, og mere holdbart end træ - mht slitage og snavs.

    Tak også for inspiration med tavlelak osv. Hvorfor har jeg ikke tænkt på det, nu skal køkkenet ned og nyt op, med integrerbar opvask, men det er da en super løsning.

    Også tænker jeg med køleskab, for jeg er ikke pjattet med intergrerbart køl/frys - de bliver meget små i volumen, men stikker af udseende mæssigt. Der må man kunne finde smart folie eller noget, der matcher lysegrå.

  • Eva Wisbech Laursen
    Autor original
    hace 7 años

    Hov, ser lige at du har lagt en masse fede gulve op. Jeg er enig i at hvis det skal være "ens" skal det være rigtigt ens.

    en løsning med sildeben i grå lånte vi med hjem.. fedt men alligevel ikke. Den løsning du har som nr 2, ligner med den opdeling vi kommer til at have, køkken/stue, så den løsning er jeg ret vild med.

    Desværre kan jeg ikke så let lægge ovenpå eksiterende gulv, da det er et lystigt rod af linoleum, plader, spartelmasse og trægulv i flere niveauer, fordi vi prøvede at få linoleum af. Så tænker at gulvet skal helt af og så gulvpånplader eller trægulv - afhængig af beslutningen..



  • ptrisja
    hace 7 años

    Det ser rigtignok lidt blandet ud det gulv. Du vil nok sagtens kunne slippe afsted med at lægge et klik-gulv ovenpå det, så længe det hele sidder sådan nogenlunde fast. Ujævnhederne udlignes langt hen af vejen med gulvpap.

    Det ville klart være den nemme - men også en ganske fin - løsning.

  • Eva Wisbech Laursen
    Autor original
    hace 7 años

    Ved du hvor man kan finde fx. det gulv der er på dit billede nr 2, med marmor bordet?

  • ptrisja
    hace 7 años

    Desværre ikke. Billedet er herfra, så man kunne evt. spørge designeren direkte. Hun er dog fransk, så tænker det er lettere at finde noget i DK der kan det samme ved at kigge lidt rundt i nogle forskellige gulv-forhandlere.

  • PRO
    AG Gulve A/S
    hace 7 años

    Hej Eva :) Vi har mange forskellige løsnings forslag. hvor i landet bor du ? for så kan vi komme ud og kigge på det og have nogle forskellige gulv prøver med til dig :)

    Vi har også en stor slibe afdeling. Der er også flotte alternativer med mat lak, så træet stadig kan ses. Det er nemt at rengøre sit køkken gulv hvis det har fået en lak overflade. :)

    Du velkommen til at ringe ind i firmaet på: tlf. 44925066

    God dag.

    Mvh Nanna AG Gulve

España
Personalizar mi experiencia con el uso de cookies

Houzz utiliza cookies y tecnologías similares para personalizar mi experiencia, ofrecerme contenido relevante y mejorar los productos y servicios de Houzz. Al hacer clic en 'Aceptar' confirmo que estoy de acuerdo con lo antes expuesto, como se describe con más detalle en la Política de cookies de Houzz. Puedo rechazar las cookies no esenciales haciendo clic en 'Gestionar preferencias'.