Houzz Logo Print
hannah_engstrom

Desperat efter 'säng i vardagsrums-lösning'

Hannah
hace 7 años
última modificación:hace 6 años

Hej alla designproffs, Jag flyttade till en mysig etta i somras där det mesta börjar falla på plats förutom sovdelen. Vardagsrummet är i princip kvadratiskt varför det är väldigt svårt att dela av sängplatsen. Jag har funderat på olika lösningar men inte kommit någon vart. Om det finns någon därute som har tips utanför boxen så är jag öppen för alla förslag. Och gärna tips på hantverkare i Malmöområdet som kan göra ev arbeten. Bifogar bild på del av vardagsrummet.


Comentarios (7)

  • User
    hace 7 años
    Última modificación: hace 7 años

    Bodde själv tills nyligen i en etta utan sovalkov så jag förstår ditt problem. Du vill inte sova i vardagsrummet, men vill utnyttja hela rummet på dagen. Jag tycker att det är opraktiskt med loftsängar så tycker att du inte ska sätta in det. Men för att skilja av sovdelen kan du sätta upp en draperiskena i tak rakt över rummet ca 40 cm från långsidan på sängen. Draperier i ljust enfärgat linnetyg ända ner till golv, viktigt att de sitter på glid så att det är lätt att dra fram och tillbaka. Kan stå öppet på dagar (uppställningsplats vid huvudändan på din säng) och så drar du för på kvällen/natten när du vill ha ditt "sovrum". Tycker att du kan göra en enkel sänggavel i samma tyg till huvudändan på sängen. Ev måla hela väggen och taket i "sovrummet" som skapas av gardinskenan i en lugn, ganska ljus nyans. Gardiner och sänggaveltyg i samma kulör. Lycka till!

    Hannah agradeció a User
  • Sophie I
    hace 7 años
    Última modificación: hace 7 años

    Vilken fin lägenhet du har! Jag bodde precis som du innan och hade typ en sänghimmel (inget ovanför sängen men tunna gardiner runt sängen). Ett tag hade jag även en hög hylla (IKEA Expedit) som delade av, typ som bilden nedan.

    Daniel Shapiro: Pittsburgh, Pennsylvania · Más información

    Annars är det ju SÅ snyggt med en glasvägg, men kanske du inte har tillräckligt med plats för det? Finns en artikel om det här: [https://www.houzz.se/magasin/fraaga-experten-hur-saetter-jag-in-en-skiljevaegg-i-glas-och-staal-stsetivw-vs~71134133[(https://www.houzz.se/magasin/fraaga-experten-hur-saetter-jag-in-en-skiljevaegg-i-glas-och-staal-stsetivw-vs~71134133)

    Roslagsgatan 36 · Más información

    Hannah agradeció a Sophie I
  • Sophie I
    hace 7 años

    Förresten, Houzz sökfunktion för att hitta duktiga hantverkare är superbra! Du hittar den här: https://www.houzz.se/professionals/c/SE

    Hannah agradeció a Sophie I
  • PRO
    Kajsas Hem
    hace 7 años

    Älskar compact living!! Sängskåp är inte så dumt, men det krävs att golvytan lämnas tom där den skall fällas ner. Då går det år flera kvm i onödan!

    Jag föredrar att kombinera soffa och säng i sådana lägenheter. Med Ikeas byrå system bygger man en bra sängbotten som du sedan lägger madrass på ..Ett tungt överkast som ligger stadigt på sängen och massa kuddar bildar en bra soffa på dagarna. Förvaring är AochO!! Så utnyttja sängens botten till det så att ingen yta går förlorad!! Lycka till!!




    Hannah agradeció a Kajsas Hem
  • Helen Jarlstam
    hace 7 años
    Jag bor i en etta och har löst min "säng i vardagsrum"-problematik genom att köpa "Sesam Lyx"-sängstativ från compact-living.com. Då kan jag dagtid fälla upp min säng mot väggen och dra för gardiner som hänger i en takskena. På väggen ovanför sängen har jag monterat väggskåp för förvaring.
    Jag har i och för sig en inte så djup sovalkov som därmed utnyttjas maximalt. Detta kanske inte är en passande lösning i ditt rum men tipset kanske ger upphov till någon ny idé som funkar hos dig. Lycka till.
    Hannah agradeció a Helen Jarlstam
  • Hannah
    Autor original
    hace 7 años

    Tusen tack allihopa!

España
Personalizar mi experiencia con el uso de cookies

Houzz utiliza cookies y tecnologías similares para personalizar mi experiencia, ofrecerme contenido relevante y mejorar los productos y servicios de Houzz. Al hacer clic en 'Aceptar' confirmo que estoy de acuerdo con lo antes expuesto, como se describe con más detalle en la Política de cookies de Houzz. Puedo rechazar las cookies no esenciales haciendo clic en 'Gestionar preferencias'.