Houzz Logo Print
fanny12345

Hjälp mig hitta en fin blomma till min vas!

Fanny B
hace 7 años

Jag älskar att ha EN blomma i en vas som bilden nedan. Jag vill dock inte byta blomma dagligen utan vill hitta någon blomma/kvist som håller sig i flera veckor. Har ni något tips?

Tackför hjälpen :)

Interiors Styling · Más información

Comentarios (7)

  • PRO
    Marias Inredning
    hace 7 años

    Just nu har jag ett hortensiahuvud hemma stående i en vas, så himla fint tycker jag, särskilt de ljusblå! Dock osäker på hur länge de håller sig :)

  • Inredningsälskaren
    hace 7 años

    Kvistar håller generellt längre än blommor, så jag hade satsat på något grönt!

  • PRO
    Deco STHLM
    hace 7 años

    Om du vill ha en kvist så skulle jag tipsa om eucalyptus då dem är otroligt vackra i sin enkelhet och dessutom håller riiktigt länge. Annars är det också fint att torka en hortensia, om du hellre vill ha en blomma. :)

  • Lena Eriksson
    hace 7 años

    En levande blomma som håller sig i vatten i flera veckor är nog svårt att hitta.

    Eterneller är vackra oavsett om de är färska eller torkade och det finns många sorter att välja mellan.

    Annars kan det också bli vackert med en bit av t ex gullranka, svärmors tung mfl , visserligen inga blommor men håller sig vacker länge och utvecklar fina rötter. Alla växter som du kan ta sticklingar ifrån kan du sätta i en liten vas med vatten. Blir det för mycket rötter kan man antingen plantera växten eller ta bort en del av rötter och låta den bilda nya.


  • Fanny B
    Autor original
    hace 7 años

    Tack för era fantastiska tips! Allt från lavendel till eucalyptus och eterneller! Ska försöka hålla er uppdaterade på hur det går :)

  • Sophie I
    hace 7 años
    Última modificación: hace 7 años

    Jag har en kvist murgröna som levt i över 5 månader!! Bara byt vattnet ibland :)

Patrocinado

Volver a cargar la página para no volver a ver este anuncio en concreto

España
Personalizar mi experiencia con el uso de cookies

Houzz utiliza cookies y tecnologías similares para personalizar mi experiencia, ofrecerme contenido relevante y mejorar los productos y servicios de Houzz. Al hacer clic en 'Aceptar' confirmo que estoy de acuerdo con lo antes expuesto, como se describe con más detalle en la Política de cookies de Houzz. Puedo rechazar las cookies no esenciales haciendo clic en 'Gestionar preferencias'.