Houzz Logo Print
sophie12344

Hjälp, myror!!

Sophie I
hace 7 años

Hej!

De senaste dagarna har jag märkt att flertalet små svarta myror har spatserat över mitt vardagsrumsgolv! Ogillar insekter skarpt och skulle därför vilja be er om råd, vilket är det mest effektiva sättet att bli av med dem!?

Husmorstips såväl som expertråd mottages med stor tacksamhet!!


Gold Coast Residence · Más información

Comentarios (10)

  • tessiewhite
    hace 7 años
    Försök hitta deras bo. Sedan häll bakpulver på och en stund senare vinäger. Har hört att det skall hjälpa.
  • PRO
    Inbe Inredning | Styling
    hace 7 años

    Kanel? Intressant, funkar det i trädgården också?


  • helenewennerstrom
    hace 7 años

    Jag tror det ska funka i trädgården också! Så länge inte kanel är dåligt för vissa typer av växter?

  • Sophie I
    Autor original
    hace 7 años
    Última modificación: hace 7 años

    Så många bra tips!! Tack :) !! Som jag har förstått det finns det vissa metoder/pulver som gör att myrorna ändrar spår, som man exempelvis kan lägga vid dörrkarmen, och sedan finns det metoder som är lite starkare som faktiskt dödar myrorna och boet, som tessiewhites tips?

  • Fanny B
    hace 7 años

    Jag har hört att man kan locka dem med Fun Light-dricka! Tydligen tar aspartamet död på myrorna....

  • mariannese
    hace 7 años

    Peppar, både vit och svart, ska fungera, men kanske bäst under plattor. En blandning av borax och honung tar död på hela myrsamhällen, liknar Nippon och de myrdosor som såldes tidigare.

  • PRO
    Hitta hem
    hace 7 años

    Fun lightsaft är bästa receptet för att bli av med myror.

  • PRO
    Söderby Bygg
    hace 7 años

    Aktivering

  • Anna-Karin Norberg
    hace 7 años

    Rödcederträ. Olja eller träbitar. Finns att köpa på internet.

España
Personalizar mi experiencia con el uso de cookies

Houzz utiliza cookies y tecnologías similares para personalizar mi experiencia, ofrecerme contenido relevante y mejorar los productos y servicios de Houzz. Al hacer clic en 'Aceptar' confirmo que estoy de acuerdo con lo antes expuesto, como se describe con más detalle en la Política de cookies de Houzz. Puedo rechazar las cookies no esenciales haciendo clic en 'Gestionar preferencias'.