Houzz Logo Print
josefiner

Sälja lägenhet - inrednings tips!

Josefine .
hace 7 años

Nu är vi i full gång med att spackla igen hål, snygga till lister och skrubba varje vrå.


Vi gillar grejer, vi har det väldigt ombonat.

MEN, nu ska lägenheten säljas och jag tänker lite "less is more"..


Tänker jag rätt? Hur inreder vi provisoriskt på bästa sätt för att locka köpare?

Bör jag hänga upp tavlor? Ska jag skippa onödiga möbler? Dörrarna har gulnat lite, ska man byt ut dem?


Alla idéer och tips välkomnas!

Comentarios (9)

  • Lena Eriksson
    hace 7 años

    Har du försökt att tvätta dörrarna med målartvätt? Det går också att lämna in dem för ommålning istället för att byta ut dem, men vet inte vad det är för prisskillnad.


    Kör lite rollspel, låtsas att du är en kritisk köpare som tittar på lägenheten. Det kanske fungerar och får dig att se sådant som du annars inte skulle ha sett eller be en vän att kritiskt granska lägenheten och be henne/honnom att vara brutalt ärlig, men du måste också kunna ta emot ev kritik.

  • helenewennerstrom
    hace 7 años

    Less is more tycker jag när det kommer till att kolla på lägenheter, jag vill kunna se mina egna möbler där :) Lycka till!

  • Josefine .
    Autor original
    hace 7 años

    Målartvätt? Aldrig hört faktiskt.. Ska kollas upp. Dörrarna blir ju ännu mer gula i tonen när listerna blivit vita och fina "/


  • sandralorentz
    hace 7 años

    Det är enkelt att måla om sina dörrar ( om det inte är målat flera lager redan).
    Jag gick till en färgaffär och fick tips om en färg och en speciell färgroller och sen målade jag om dörrarna. Våra dörrar hade bara ett lager färg sen innan så jag behövde inte slipa :) Gick snabbt, blev jätte bra och vår mäklare trodde att vi hade köpt nya dörrar.
    Tips är att kolla på Alvhem och Stadshem på deras stylade bostäder för att få inspiration. De har oftast alltid fina mäklarbilder.
    Lycka till och hoppas att försäljningen går bra :D

  • Josefine .
    Autor original
    hace 7 años

    Funderar starkt på att måla dem nu (: Blir färgaffären i eftermiddag! Tack!

  • PRO
    Notar
    hace 7 años

    Hej, less is more är perfekt tänkt. Tänk dig att bostaden ska vara en tom kanvas som köparen ska kunna se sina egna möbler i. Ta gärna bort om du har mycket krukor i fönsterna så ljuset kommer in. Tänk på att vädra noggrant och ha rena och tumma ytor i köket. Ta även gärna bort personliga foton så att köparna känner att det är en bostad som skulle kunna bli deras.

  • Heidi Allen
    hace 7 años

    Det är absolut värt att måla väggarna och dörrarna vitt, det är neutralt och gör att lägenheten / huset ser större ut. Tavlor är också bra för att göra det lite mer hemtrevligt.

    Skulle även ta bort en del möbler så att det inte känns övermöblerat på fotona och på visningen. Det finns en del duktiga home stylister som hjälper till med allt detta, och det är värt investeringen!

  • Ihana Heidenberg
    hace 7 años

    I en bostadsförsäljning så är tänket less is more helt rätt. De tänkta köparna ska kunna se sig själva bo i din bostad så neutralt men ombonat med lite personlighet är vad ni ska gå efter för att få dem att känna sig som hemma. Ni måste Välja Ut vad som ska vara kvar i bostaden med tanken att det ska tillföra något. En övermöblerad bostad känns exempelvis liten och trång. Allt sådant som man själv någon gång har tänkt till över och stört sig på ska man helst åtgärda innan försäljningen, för chansen finns att de som tittar på bostaden ser samma saker, stör sig och då missar allt det positiva med ert hem.

España
Personalizar mi experiencia con el uso de cookies

Houzz utiliza cookies y tecnologías similares para personalizar mi experiencia, ofrecerme contenido relevante y mejorar los productos y servicios de Houzz. Al hacer clic en 'Aceptar' confirmo que estoy de acuerdo con lo antes expuesto, como se describe con más detalle en la Política de cookies de Houzz. Puedo rechazar las cookies no esenciales haciendo clic en 'Gestionar preferencias'.