Houzz Logo Print
charmelee

ceiling color and paint type.

charmelee
hace 8 años
Hi, I am planning to paint my old timber ceiling white. I wasn't sure if I should paint it matte or low sheen or semi gloss. Usually ceilings are matte if it is plasterboard but I am not sure what to use for timber. Could you advice on what paint you used and also what colour white. Kind regards
Casual Living Room · Más información

Comentarios (3)

  • PRO
    Kim Woods
    hace 8 años

    Hi. Any woodwork should have some kind of sheen - it's a personal preference but I would suggest low sheen. White color here was either Dunn Edwards Whisper White, or Benjamin Moore White Dove. Best

    charmelee agradeció a Kim Woods
  • charmelee
    Autor original
    hace 8 años

    Hi Kim, thanks for the reply. Might be a silly question but should I use low sheen wall paint or semi gloss/ low sheen timber/woodwork paint? Kind regards.

  • PRO
    Kim Woods
    hace 8 años
    Última modificación: hace 8 años

    any paint store should help you with the quality/type of paint to put on wood. i prefer the low sheen over semi gloss, esp for the ceilings

España
Personalizar mi experiencia con el uso de cookies

Houzz utiliza cookies y tecnologías similares para personalizar mi experiencia, ofrecerme contenido relevante y mejorar los productos y servicios de Houzz. Al hacer clic en 'Aceptar' confirmo que estoy de acuerdo con lo antes expuesto, como se describe con más detalle en la Política de cookies de Houzz. Puedo rechazar las cookies no esenciales haciendo clic en 'Gestionar preferencias'.